English English English

green blue red black

  Pilihan Warna:

124010

A- A A+
  Ubah Size Font:

logo

SAYANGI MALAYSIAKU        
 faq  seperator  hubungi   seperator  maklumbalas  seperator  peta

 Soalan 

Lazim

 Hubungi

Kami

 Aduan &

Maklumbalas

 Peta 

Laman

Text Size

Program/Aktiviti

No Calendar Events Found or Calendar not set to Public.

Bahagian Khidmat Pengurusan

PENGENALAN BAHAGIAN :

Fungsi-fungsi utama bagi Khidmat Pengurusan adalah:

 
  • Pengurusan Pentadbiran
  • Pengurusan Kewangan
  • Pengurusan Sumber Manusia
  • Pengurusan Aset

 

OBJEKTIF BAHAGIAN :

Bahagian ini menyediakan perkhidmatan pengurusan Pentadbiran Am, Pengurusan Sumber Manusia,

Pengurusan Kewangan dan asset bagi jabatan dengan cekap dan berkesan.

PENCAPAIAN BAHAGIAN (2009-2011):

Bil PENCAPAIAN Tahun CATATAN
1 Sijil Naziran Bersih 2011 Anugerah dari Akauntan Negara
2 Pencapaian 100% bagi rekod peribadi dan profil perkhidmatan
alam sistem HRMIS
2010 Anugerah dari SUK Pulau Pinang
3 Pencapaian 97.49% SKT HRMIS 2011 Anugerah dari SUK Pulau Pinang
4 Taraf 3 bintang dalam Pengurusan Kewangan 2010 Anugerah dari SUK Pulau Pinang


AKTIVITI BAHAGIAN (2009-2011):

Bil AKTIVITI Tahun PERINGKAT
1 Bengkel Pengurusan Aset 2009/2010 Jabatan
2 ‘Road Show’ modul SKT dan LNPT 2010 Jabatan
3 Bengkel Pelupusan Fail 2011 Jabatan
4 Bengkel Pengurusan Stor 2011 Jabatan

Bahagian Pengairan Dan Saliran

Bahagian Korporat & Pengurusan Teknologi Maklumat

PENGENALAN BAHAGIAN :

Fungsi

 
  • Pemantauan, perlaksanaan dasar-dasar kerajaan dan jabatan termasuk penggubalan perancangan strategic serta pelan tindakan jabatan bagi memastikan segala objektif kerajaan dan jabatan tercapai.
  • Pemantauan dan penilaian impak serta keberkesanan perlaksanaan program-program jabatan bagi memastikan keperluan dan kepuasan hati pelanggan dipenuhi.
  • Pengurusan perhubungan awam termasuk pemantauan aduan-aduan dari pelanggan bagi memastikan piagam pelanggan dipatuhi.
  • Pengurusan maklumat-maklumat berkaitan perancangan dan pembangunan fungsi-fungsi jabatan bagi membantu pihak pengurusan membuat keputusan yang tepat.
  • Menyediakan kemudahan ICT yang terkini dan berinformasi kepada jabatan dan masyarakat.


Perkhidmatan

 
  • Menyelaras aduan awam yang diterima melalui telefon, surat, e-mel, akhbar, system e-pintas, webmail JPS Malaysia, JPS Careline dan laman web JPS Pulau Pinang.
  • Menyediakan laporan kewangan jabatan.
  • Menyelaras semua urusan berkaitan persidangan DUN
  • Menyelaras sistem pemantauan projek (SPPN) dan (SPP II)
  • Menyediakan maklumbalas kepada laporan media yang melibatkan jabatan termasuk menguruskan sidang media. 

 


OBJEKTIF BAHAGIAN :

Memastikan perlaksanaan dasar yang berkesan dan jelas, sumber rujukan maklumat yang lengkap, tepat dan cekap, program pembangunan, pemantauan dan penilaian mencapai sasaran dan imej jabatan yang unggul.

Subcategories

Presets
BG Color
BG Patterns
Accent Color
Apply