English English English

green blue red black

  Pilihan Warna:

124010

A- A A+
  Ubah Size Font:

logo

SAYANGI MALAYSIAKU        
 faq  seperator  hubungi   seperator  maklumbalas  seperator  peta

 Soalan 

Lazim

 Hubungi

Kami

 Aduan &

Maklumbalas

 Peta 

Laman

  • 1
  • 2
  • 3
Text Size

ARTIKEL TERKINI

JPS.P.SH.BSAH.D.10.2023

Kenyataan Sebut Harga

April 07, 2023 1610 Hits

1. Peneraju Perubahan melalui Penjajaran Pelan Strategik ICT (ISP) Sektor Awam dengan keperluan Pelan Pembangunan Nasional

  • Memacu Perancangan Strategik ICT Sektor Awam; dan
  • Mengukuh tadbir urus ICT Sektor Awam.

 

2. Peneraju dalam Pengukuhan Dasar, Standard dan Amalan Terbaik Global

  • Memacu pemakaian (adoption) Enterprise Architecture (EA) dalam Sektor Awam;
  • Memacu kesesuaian peraturan/dasar/standard/amalan terbaik dalam pelaksanaan Kerajaan Elektronik;
  • dan Memacu pelaksanaan perkhidmatan gunasama ICT (ICT shared services) dalam Sektor Awam.

 

3. Peneraju Penggalakan Pembudayaan ICT (ICT Acculturation) dalam Sistem Penyampaian Perkhidmatan Sektor Awam.

  • Memacu hala tuju penjajaran program ICT Sektor Awam.

 

4. Peneraju Inovasi melalui Aplikasi Kerajaan Elektronik, Infrastruktur dan Keselamatan ICT

  • Mengenal pasti perkhidmatan generasi baru (new generation services);
  • dan Memacu perkongsian maklumat ke arah perkhidmatan cross-agency.

Maklumat Korporat

 

Visi

Menjadi organisasi sektor awam antara yang unggul di dunia.

Misi

Menerajui dan menyediakan perkhidmatan bertaraf dunia dalam pengurusan sumber air khususnya pengurusan banjir, sungai dan zon pantai bagi meningkatkan kualiti hidup dengan memastikan sekuriti air dan kelestarian alam sekitar.

Objektif

Menyediakan perkhidmatan kejuruteraan yang di luar kemampuan sesuatu kumpulan sasar dan seterusnya memastikan penggunaan tanah yang optimum dan pengurusan air negara yang cekap.

Nilai Korporat

"Doing The Right Things, and Doing Things Right"

dengan

KUALITI

INTEGRITI

PRIHATIN

Dasar Q

JPS Malaysia komited terhadap budaya kerja cemerlang yang tertumpu pada perbaikan yang berterusan ke arah kepuasan pelanggan dan pekerja.

CAPAIAN PANTAS

  • Awam
  • Kerajaan
  • Bisnes
  • Warga JPSPP

alliance ICT dan ICS      3d folder open e-SPEKS          client userSPPN       3d groupePL

 3d group HRMIS            

3d fileInfo Portal       taskSMATRAK        book blue   i-Diari        3d groupHRMIS      taskMyMesyuarat 

alliance2OTAS             focus group   e-Plan(BRE)     multimple solutionsIdea Sentral  3d groupSISWA filter dataMyGovUC  

Presets
BG Color
BG Patterns
Accent Color
Apply