faq2  hubungi2 maklumbalas2  peta2

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan

 

Kami akan menyediakan perkhidmatan profesional dan berkualiti dalam perancangan, rekabentuk dan pelaksanaan program-program pengurusan banjir, lembangan sungai, zon pantai, saliran mesra alam serta sumber air dan hidrologi. Perkhidmatan kami akan berdasarkan amalan kejuruteraan terbaik dengan mengambil kira kelestarian alam sekitar, ekonomi dan sosial.

Dalam melaksanakan tugas dan fungsi berikut, kami berikrar akan:

  1. Memberi respon terhadap sebarang aduan awam menerusi surat, telefon, ePintas, JPS Careline dan emel berkenaan dengan masalah banjir,sungai,pantai dan saliran bandar dalam masa dua (2) hari bekerja.
  2. Membekal data dan maklumat hidrologi dalam tempoh empatbelas (14) hari bekerja.
  3. Memberi khidmat nasihat/ulasan teknikal/maklumbalas dalam tempoh tidak melebihi empat (4) minggu.

Department of Irrigation and Drainage Penang
Level 55, KOMTAR, 10000, Jalan Penang
Pulau Pinang, Malaysia

Tel : +604 650 5280
Fax : +604 261 3435

  • Latest Update: 05 December 2024.
0397172
This Month: 1,136
Total: 397,172

Copyright © 2024 Department of Irrigation and Drainage Penang

Best viewed using the latest version of Mozilla Firefox with a screen resolution of 1366 x 768 or higher

Image
Image
Image